13 August 2011

Ramadhan updates!

Salam semua,

Hari ni dah 13 Ramadhan..maknanya dah 13 hari org yg x ponteng puasa telah berpuasa..tp saya baru dpt pose 5 ari jer..huhu..

Hari pertama n ke-2 pose tu, saya dgn cemerlangnya telah masak untuk berbuka..hehe..w/pon lauk yg simple, bolehlah utk mkn sorang2..x singgah mana2 bazar pon sbb takut x sempat nak masak..hehe..tp, ok jer mkn nasi tanpa ada kuih muih la, bubur la & mcm2 lagi tu..

Hari ke-3, mmm...sy namakn dia En. Remote la yer...dia ajak sy berbuka kat luar..suh survey mana nak mkn..tp nak dkt2 jer, xnak jauh2..sbb takut x sempat & takut jln jem..setelah saya tanya apa kata survey, atas cadangan mami eya ucuk, saya pon decide utk berbuka kat Hotel Putra..bufet dia dlm rm45 sorang..mcm oklah jugak..sbb yg lain2 sumer mahal nak mampos..so, g lah kat situ..masa sampai tu baru pkul 6.20 lebih kurang..punyalah awal sbb dekat jer kan..so, trus jer g kat cafe dia tu..xde org lagi time tu..kami berdua jer..survey2 mknn dulu, tgok2 apa yg ada..banyak gak..lama gak menunggu kat situ..sampai pkul 7 pon, masih kami berdua jer..ai, xde org dtg mkn sini ke? saya ckp kat dia..agaknya mmg x ramai kot org makan kat sini..dlm 7 lebih baru ada 1 family masuk..tu pon 4 beranak jer..sudahnya, kami berenam jelah yg berbuka dlm tu..hehe..punya la lawak..best pon ada gak..yelah, boleh pilih mknn dgn sesuka hati tanpa perlu berebut2 mcm jamuan kat ssm..hehe..mcm cafe tu kami yg punya..tgh mkn tu barulah ada beberapa org lgi yg dtg..so, tmpt tu oklah jugak..luas..sesuai klu nak bwk budak2..surau ok, menu pon banyak..berbaloi la dgn rm45 tu..tu pon xleh nak mkn banyak2 gak..yelah, waktu berbuka banyak mana sgtlah kita nak mkn pon kan..tu yg rasa mcm x berbaloi klu pegi hotel mahal2 tu..mkn bukan banyak pon..lepas solat, kami pon balik..

hari ke-4, beli di bazar jalan kuching sbb saya bercuti dan ada hal di seremban..so, mmg x sempat nak masak..

hari ke-5, berbuka di the mall..kat Garden Cafe..rasanya mmg x puas hati langsung mkn kat sini..sbb servisnya sungguh laaa...pelayan2 dia mcm lemmm je saya tgok..taulah pose..asyik salah hantar order jer..eee..

hari ke-6 hingga 13..saya x pose..ditakdirkan jugak saya x berapa sihat sepanjang bercuti puasa ni..rasanya sbb saya terlebih minum air batu masa balik kg  ari tu..ha tu lah padahnya..minum air tembikai x ingat dunia..selamba jer teguk air tu dlm peti tgh2 mlm..haa amek kau..semoga cepatlah sembuh batuk ni..

insya allah esok boleh puasa..

No comments:

Post a Comment