04 September 2010

aktiviti ari ni..

Ari ni lepas sahur x tido sbb ada beberapa urusan pgi ni..klu aku tido kang, jwbnya semua terbengkalai la..hehe..sebenarnya aku nak g servis kete pgi ni..servis kat proton kg baru..mcm tau2 plak keta aku ni..nak dekat raya, time dia pon smpi..dia pon nak serba baru gak upanye..cian kat kete aku..tp sbb dia dah byk berkorban utk aku selama ni, so, aku pon anggaplah dia seperti tanggungan aku yg perlu ku tukarkan pakaian serba baru bila menjelangnya hari raya..hehe..so, pakaian keta aku ari ni kena lah dalam 170++..(sabar yer..)..x jadila nak menyinggah ke jalan TAR nampaknya sbb bajet dah lari..huhu.. xpelah..

pastu aku gi ppz untuk menunaikn t/jawab aku sbgi seorg umat islam..sebenarnya tahun ni adalah tahun ke-2 aku uruskn sendiri zakat aku..sblum ni mmg aku suh abg aku kat kg yg bayarkn..aku bg duit jer kat dia..(x malu betul)..tp org kata zakat ni kena bayar kat tmpt kita mencari rezeki..so, bermula tahun lepas, aku pon nekad nak uruskn sendiri..xnak suh abg aku lagi..aku kan dah besar..hehe..kebetulan plak ada amil bukak meja kat the mall tu, so aku pon ajaklah jekjan temankn aku..sbb aku nervous n segan gak nak g sorang2..maklumlah 1st time..x tau camne situasinya..jekjan plak memula gelak2 kat aku sbb nak p jumpa pcik amil tu..jekjan mmg..so, upenye xdelah susah n payah pon..dok depan pcik amil tu, baca akadnya n bayar..dah siap..x smpi pon 5 mnit..

memandangkn tahun ni aku terlepas nak bayar kat ssm sbb ari senin tu aku cuti..kat umah aku plak time aku blik kg..so camne..nak byar online, cam x best plak..x rase feel plak kan..so, td aku g lah kat ppz trus..masuk2 jer trus g kaunter,x yah amik nombor..(alamak, hensem plak mamat yg dok kaunter ni..sempat senyum lg tu..hehe)..alhamdulillah..lega rasanya..semoga dgn bayaran yg x seberapa, dptlah membantu insan2 yg x bernasib baik n lebih memerlukan..aminnn..

petang td, aku dah malas nak g bazar sbb dah bosan..bosan ngan kuih2 yg berwarna warni tp x rase apa2 pon..beraneka lauk pauk yg juga tdak berasa..so, ptg td aku pon masak...biarla simple asalkn puas ati..so, smptla masak 2 menu jer..hehe ckuplah utk org bujang cam aku kan..sambal udang + tempe ngan ikan goreng cili api..mmm..nyum nyum..w/pon klu org lain rasa, kata x cedap..yg pnting aku rasa besttt sgattt..siap bleh simpan sampai sahur lgi..itulah untungnya klu masak sendiri kan...

oklah, nak g meratah lauk yg masih bnyk berbaki..hehe

5 comments:

  1. tak ajakk pun nak gi jalan tarr..uhuhu

    ReplyDelete
  2. hebat la ecah ko masak sendiri..hihi nie mesti ibu angkat balik kg jmp anak..

    ReplyDelete
  3. Oooo...ko nih time nak p jumpa Pak Amil ajak aku.Tp bile nak g jumpa Abg Amil xhinggat kat aku ek...huhuuu

    ReplyDelete
  4. CekCah, JekJan mmg kuat menganjeng. Hehehe.. Ari ni je, dah byk kali aku kena menganjeng dgn dia...

    ReplyDelete
  5. dekda : x jdi pgi pon..bajet dah lari..huhu

    shidah : a'ah ibu angkat blik kg,sbb tu kena msak sendiri tu..hehe

    jekjan :jan, klu ajak ko, nanti abg amil tu senyum kat ko plak..aku yg nak byar ni dia wat x nampak jer..

    lid : jekjan memang suke meng"dog" kn kwan2..huhu

    ReplyDelete