09 March 2011

Sama Tapi Tak Serupa

Assalamualaikum,

Pada suatu hari, lebih kurang 1 bulan yg lepas, semasa saya tengah isi minyak di Petronas ..lepas bayar duit kat cashier..semasa menuju ke kreta, saya perasan ada 2 org pompuan sedang pandang2 saya..dia naik moto..pun isi minyak gak kat pam sebelah saya..saya pon mula cuak skit..aik apsal dok tgok aku smcam je ni..kain aku koyak ke? baju aku terbalik ke?..tp buat2 mcm xde apa2 je kan..trus je saya g ke keta..

bila smpi je kat keta, masa tgh nak bukak penutup tu, dia still pandang2 jeling2 lg kat saya..sambil tu dok ckap2 ngan kawan dia..sambil pegang2 tepon dia..eeii apsal budak  ni..tp saya dpt rasakn mcm ada sesuatu yg dia nak ckp ngan saya...saya trus jer isi minyak..

tgh isi minyak, dengan perasaan takut2 dan malu2 saya nampak dia menuju ke arah saya..saya plak dah cuak dlm hati ni..mmg ada something dia nak dri saya ni..

lepas bgi salam, dia pon menyatakan hasratnya untuk ambik gambar saya..mulanya saya terkezut gak..apsal nak ambik gambar saya plak kan..ada contest apa2 ke? hehe..rupanya dia kata muka saya sejibik ngan muka arwah kakak dia..terkesima sekejap saya bila dengar dia ckp camtu..nak caye ke tak eh? so, saya pon borak2 lah ngan dia skit utk dptkan lebih skit kepercayaan tu..xkan senang2 jer nak bgi org ambik gambar kita kan..lainlah saya ni artis..hehe..sambil borak2 tu, trpk gak..ntah2 dia tipu saya kot..ntah2 dia nak super impose gambar saya..tp saya kan pakai tudung masa tu..alah, tp zaman skrg bleh jer buat semua tu kan..risau gak saya..

dia ckap kakak dia meninggal sebab barah/kanser hati..dia asal org taiping..dia ckap mmg muka saya sejibik ngan muka kakak dia..lama dah dia perhatikn saya..mgkin masa saya nak g bayar duit ..so, saya pon tanyalah, dengan saiz badan skali ke sama? sib baik dia ckap badan kakak dia lagi besar dri saya..hehe..bangga skit saya d situ..huhu..so, saya pon xnaklah menghampakan harapan org, saya pon bergambarlah ngan dia..dgn berlatarbelakang kan pam minyak..hehe..niat saya cuma satu semoga dia dpt mengubat kerinduan kepada kakak dia..klu dia ada niat lain, saya serahkan pada Allah jer..

pas dah blah tu, baru terpk apsal saya x mintak nombor telefon dia eh? akaun fb dia ke? at least bleh gak lah memanjangkan silaturrahim kan..semoga Allah pertemukan semula saya ngan dia satu hari nanti..

(klu kwn2 ada terjumpa muka yg ada iras2 sy di internet, sila laporkn kepada saya segera..hehe)

3 comments:

  1. Chah aku nampak gmbr ko kat FB td. Naked kat Stesen petronas.. Hehehehe..

    ReplyDelete
  2. harharhar cam haremmmm je komen sanshain tu

    ReplyDelete
  3. sanshine: tp still pakai tudung kan? keh keh

    kak chomel: tu arr pasal..

    ReplyDelete