21 March 2011

Saya Geram!

Assalamualaikum..

Pagi tadi masa otw g keje, saya tetiba terasa nak cuci cermin keta saya sbb hari sabtu tu, saya g servis kete..dia dah letak screen wash baru..so, bila saya nampak sehelai habuk pon, tetiba terasa nak gunalah screen wash yg baru ditukar tu kan..biar wangi n bersinar kete saya..hehe

sambil drive tu saya pon tarik la wiper punya...punya apa ek? button  ke? batang ke? mm..apa nama dia ek menatang tu..sanny kata "tuil penolak"..huhu sungguh ikut buku manual..haha..so, utk menjaga tatasusila dlm blog ni, saya pon panggil tuil la yer..tarik punya tarik, air wiper tu pon keluarlah menyirami cermin depan tu..tp alamakkk..apsal plak camni ni?? ah sudah...nape wiper saya mcm cacat jer? dah mcm sesungut plak..huhu...mana getah dia? aduhhh..manusia durjana mana jer punya angkara ni? sib baik x ujan..klu tak, mampos saya x nampak jalan..dah la saya baru pas sembur air tu...terpaksalah saya memandu dlm keadaan yg penuh hati2 sbb x berapa nampak jalan..kabur sbb baru pas sembur air tu..huhu..takkan nak berenti tengah jalan, trun jap lap ngan kain..mampos saya kena hon kang..huhu..

so, sambil bertawakal, saya teruskan pemanduan ke ofis dlm keadaan yg samar2 gitu..sib baik selamat smpi..dlm hati dok menyumpah manusia durjana yg ambik benda tu..eee tu pon nak ambik ke? mcm x terpikir plak saya benda tu pun ada value rupanya untuk dicuri..huh dasar pencopet..sbb saya tgh geram, saya doakan bila dia pasang kat keta dia, time dia nak guna, wiper dia x function..nak plak time tu tgh ujan lebat, kilat n ptir sumer ada lah..pas tu banjir kilat..ha padan muka ko..sapa suh curi saya punya wiper tu..x berkat tau..huhu



ni lah rupanya sesungut yg tinggal tu..gambar di ambil di parking ssm..kesan air tu adalah air semburan saya yg x sempat kering..huhu..

2 comments:

  1. Hehehe.... Takde makna nya org yg curi tu nak pasang kat keta dia plak. Dah sah mat dadah yg nak jual utk dptkan duit seposen beli dadah. Aku ingat, keta pun kena buat pendinding la kan? Bior org tak dpt dekat dgn keta kita utk buat jahat.

    ReplyDelete
  2. tu la pasal, aku rasa pendinding aku ari tu mgkin dah less power kot..kena recharge balik..hehe

    ReplyDelete