22 August 2010

shopping time..

sbb baru entry ke-2, smgt lbih skit..hehe
nak citer ptg td g poksen shopping baju raya utk anak sedara aku..huhu baiknya aku kan..
dah la anak sedara aku ada 13 org..alaa setakat sorang 5 helai x luaknya duit aku ye tak? (ye ke?)
padahal...
sebenarnya mmg tiap tahun aku hanya sponsor 3 org anak buah aku jer..hehe (kedek ke aku?)
sbnrnya ada sbb nape aku hanya sponsor yg 3 org ni jer..

1) dari 13 org, 2 org dah berkerjaya dan berkeluarga..dah tu xkan aku nak sponsor kot..agak2 la weii..
(balance:11)

2) dari 11 org, 5 org dah bsr pjg..ada dah keje, masuk kolej, keje sendiri..bla..bla..lagipun bapak dia (abg aku) keje gomen n mak dia (kak ipar aku)keje part-time buat kueh..
(balance:6)

3) dari 6 org ni, 3 org anak sedara aku w/pun still sklah, tp maknya (akak aku) keje cikgu..so stkat anak 3 org, xde mslah sgt..silap2 dgn aku skli tumpang sekaki suh dia sponsor..hehe..tu time aku papa kedana dululah..

4) so, tggallah yg 3 org ni..mak dia(kakak aku gak) hanya suri rumah tangga..so, aku rasa b/jawab utk membela nasib mereka sekeluarga..cewaahh..setaun sekali apalah salahnya kan..bkan slalu pun..mmg dah jdi rutin aku tiap taun utk belikan baju raya kakak aku n anak2 dia..tu je yg mampu aku tlong..

ehh..mana citer sopingnya? mcm dah lari tajuk plak..mentang2 ada blog sendiri..suka ati ko jer nak tulis karangan lari dr tjuk..klu kat sekolah, sahih xde markah..
aku citer kat next entry lah..biar nmpk aku rajin post entry skit..hehe

2 comments:

  1. Hahahah.... Kalo aku nak buat entry pasal 'kalication' anak2 buah aku nampaknya akan menjadi sgt panjang... huhu... Cayalah Cah. Ko dah ader blog. Dan i'm your fisrt follower, tu yg aku bangga. Esok aku sebarkan kepada org2 kampung.

    ReplyDelete
  2. mmm patutla org kg IPES dah mula kecoh dan jeng kan aku..upenye ko yg sebarkn..huhu..

    ReplyDelete