22 August 2010

shopping time..2

ha ni baru nak citer pasal soping time tu..
sbnrnya aku nak citer pasal rege baju2 kanak2 ni terrrrsagtlahh mahalnya..pda akulah..
aku start masuk poksen kul 3..aku kuar kul 6..huh 3 jam dok pusing2 kat bhgn kanak2 tu jer..aku tgk muka masing2 dah lemah x bermaya..aku jer yg gagah perkasa masih bleh pusing2 kat situ..ooo patutlah, sblm trun tdi, aku dah melantak nasi goreng cili api n air tebu..tu yg ada tenaga lebih tu..hehe..eh aku x posa ke ari ni ha?
pusing2 tu bkn apa, sbb dok cari rege yg pling mampu beli lah..nama je 50% tp regenya aduuu hai..dah la nak beli utk 3 org..camna lah org yg ada anak ramai tu ek..patutla ramai mak bapak pening pala time nak raya..kain bju jer dah mau separuh gaji..huhu..tp yelah, aku pon satu, g soping kat poksen spa suruh dok..tau x brapa mampu g lah kedai 2 hengget ke..3 in 1 ker..hot market ker..(eh ada jual bju ke?) tp yelah,nama pun raya setaun skli, nak la jugak bg mereka merasa riang gembira n bergaya..cewaahh..(w/pun makcunya agak merana..huhu)..
lps dah pilih2 smpi x lrt nak pilih, akhirnya dptlah 3 pasang baju/seluar utk mereka..berjumlah rm148++..oklah..aku bajet dlm rm150-rm200..

pastu aku nak citer plak pasal budak2 yg ikut mak bapak derang soping ni..rata2 yg aku jumpa semenya x suka soping upenya..ada yg mengamuk2, ada yg tgh nangis smbil pkul2 mak dia ajak blik, ada yg duduk je kat krusi  x larat, yg bwk baby x usah citer lah..dah mcm taska aku rasa..mmm..siksa gak nak bwk anak g soping kompleks ni yer..kena kesabaran yg pling tinggi..nak2 bulan pose ni..trus trpk, klu aku nanti camna ek? bleh ke aku m'hadapi situasi tu? tkut ilang sabar jer..hehe..

oklah, tu je lah nak citer aktiviti ari ni..kaki aku ni punyalah lenguh,mcm nak trcabut..nak tido dulu..chow..

2 comments:

  1. shoping mak bapak mmg suka hihi..budak2 kecil payah skit lo bising then drg rimas..tp cuba yg dah besar yg dah pandai memilih hihii time tu mak bapak penin..rambut pun gugur anak lebih excited shoping...

    ReplyDelete
  2. mya suka p shoping kalo p tempat mainan aje...lepas tue semua mainan dia tgk pastue sebut "cak,cak" dengan suara yang paling lembut.. :)

    ReplyDelete